LET ME LUV U D WAY I DO..LET ME LUV U JUZ D WAY U ARE..

Guys, we love you, we really do. But as wonderful as you are, every so often you do something that makes us want to jump out the nearest window or push you out first...

Thursday, March 4, 2010

WARKAH BUAT HAWA

HAWA...
Andai engkau masih remaja, jadilah anak solehah kepada kedua ibubapamu. Andai engkau telah bersuami jadilah isteri yang meringankan beban suamimu. Andai engkau seorang ibu didiklah anak2mu sehingga dia tidak gentar mperjuangkan AdDin Allah

HAWA...
Andai kau belum berkahwin jangan engkau risaukan jodohmu. Ingatlah Hawa janji ALLAH Tuhan kita; setiap kita dijadikan berpasangan. Wanita yang baik adalah untuk lelaki yang baik. Jangan mulakan sebuah pertemuan dengan lelaki yang bukan muhrim kerana di situlah bermulanya bibit bibit zina dan telah ramai yang kecundang dengan kejahatan nafsu. Jangan kau goncang keimanan lelaki, biarlah hatimu selembut tangan yang menghayun buaian.

HAWA...
Lelaki yang baik tidak melihat paras rupamu, lelaki soleh tidak memandang keseksianmu, lelaki yang warak tidak menilai keayuanmu, kemanjaanmu. Tetapi lelaki yang beriman akan melihat akhlak muliamu peribadi cantikmu dan teguh pegangan agamamu.

Sebelum menjadi miliknya yang sah, lelaki yang baik tidak akan mencemarkanmu. Lelaki yang soleh akan melindungimu dari sebarang kejahatan. Lelaki yang warak akan memelihara kehormatanmu. Jika tiada sifat-sifat itu dia bukanlah bakal pelindungmu yang baik

HAWA remaja..
Lindungi auratmu, elokkan akhlakmu, cantikkan peribadimu, pelihara kehormatanmu, jaga pandangan matamu. Ingat ALLAH telah janjikan pasangan kita dan andai taqdirNYA tiada cinta ADAM untukmu:. cukuplah cinta ALLAH yang abadi dan kehangatan cinta kedua ibu bapamu yang pasti.

HAWA...
Cintailah ALLAH dikala susah dan senang, nescaya kamu akan mendapat kecintaan dari yang menyintai pencipta cinta..

JIKA AKU JATUH CINTA

YaALLAH jika aku jatuh cinta, cintakan aku pada seseorang yang melabuhkan cintanya padaMU agar bertambah kekuatanku menyintaiMU

YaMUHAIMIN jika aku jatuh hati, izinkan aku menyentuh hati seseorang yang hatinya bertaut padaMU agar tidak terjatuh aku dalam jurang cinta nafsu

YaRABBUL IZATI jika aku rindu, rindukan aku pada seseorang yang rindu memperjuangkan ADDINMU agar aku tidak terlalai dengan dunia yang penuh dengan tipudaya...

No comments:

Post a Comment